Doa Bertemu Jodoh yang Baik

 Doa jodoh yang baik - Pembaca yang budiman. Pada kesempatan yang lampau telah kita share berbagai doa. Baik doa dalam solat atau doa sehari-hari. Pada masa ni, kita nak kongsi doa bagi yang masih sendiri. Baik lelaki maupun wanita sangat elok membaca doa ni.


Jodoh, Rezeki, dan kematian sesungguhnya sudah tertulis di lauh mahfudz. Oleh karenanya kita musti percaya bahwa jodoh kita adalah yang terbaik bagi kita. Sebagai insan kita hanya wajib berikhtiar, agar bertemu jodoh sesuai yang diinginkan.

Ikhtiar lahir, musti beriringan dengan ikhtiar batin. Kedua perkara ni wajib dijalankan. Semisal kita ingin berjodoh dengan dia yang dicinta. Ikhtiar lahir dengan mendekati dia dan keluarganya. Ikhtiar batin dengan berdoa mohon kepada Tuhan semoga dia yang kita cintai menjadi jodoh kita sehabis sholat atau semasa solat malam

Doa jodoh yang akan kita share adalah doa dari Gus Mus, beliau adalah ulama di Indonesia yang dihormati. Seorang yang alim dan memiliki banyak santri. Untuk profil lengkap gus mus silahkan cari di internit.

Doa Pendekat Jodoh Jawi
doa jodoh, doa bertemu jodoh yang baik, doa cepat jodoh, doa jodoh dengan pilihan hati, doa jodoh dengan dia

Doa minta jodoh dalam Rumi
"Wa alqaitu 'alaika mahabbatan minnii walitushna'a 'alaa 'ainii."



Doa di atas menurut gusmus dibaca selepas sholat. Mustinya baik selepas sholat fardhu, solat istikhoroh, atau sholat tahajud. Beliau tidak mensyaratkan bilangan tertentu. Kelihatan mudah, tapi bila dijalankan istikomah insya alloh terkabul hajat. Mendapat jodoh terbaik. Semisal dia bukan yang kita inginkan, pastinya dia adalah yang terbaik bagi kita. Baik di dunia sampai akhirat

Setelah sahaya teliti, ternyata doa di atas adalah penggalan dari Surah Taha. Dimana Surah Taha memang dapat melembutkan hati, mempermudah jodoh dan lain sebagainya. Tentu sahaja semua itu atas izin Alloh SWT.

Selain dengan Surah Taha, bisa juga dengan surah yusuf ayah 4. Di blog ini, pada masa lampau telah kita share surah yusuf sebagai mencari jodoh. Silahkan cari blog ni.

Demikian para pembaca, doa jodoh yang baik yang dapat kami share. Semuga perkongsian ini bermanfaat. Tolong share blog ni agar blog ni semakin berkembang. Semuga pembaca dapat bertemu jodoh dengan cepat


EmoticonEmoticon