Doa Nabi Yunus Rumi

 

Bacaan Doa Nabi Yunus Rumi dalam perut ikan

Doa Nabi Yunus Rumi - Hallo Pembaca yang budiman, semoga senantiasa dalam lidungan Alloh SWT. Telah kita posting sebelumnya yaitu Surah Al waqiah dalam rumi. Sedang untuk postingan kali ni akan kami share Doa Nabu Yunus dalam bahasa rumi ketika dalam perut ikan. semuga pembaca tetap setia di blog wirid dan doa ni
Nabi Yunus As merupakan salah satu dari 25 Nabi yang wajib kita imani. Nabi yunus sudah berjuang menasihati kaumnya agar meninggalkan berhala, Tapi kebanyakan mereka tak beriman. sehingga nabi yunus jengekel dan meninggalkan kaumnya.
Akhir cerita nabi Yunus ditelan ikan dan dalam perut sang ikan nabi yunus mengucapkan doa. Nah doa ini yang akan kami kongsi kepada para pembaca yang budiman. Doa ini mempunyai banyak manfaat dan keberkahan
doa nabi yunus rumi, doa nabi yunus, bacaan doa nabi yunus, doa nabi yunus dalam rumi, doa nabi yunus 41 , doa nabi yunus dalam bahasa melayu, doa nabi yunus


Doa Nabi Yunus Jawi

لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

Doa Nabi Yunus Rumi

Laa ilaaha illa anta. Subhaanaka, innii kuntu minaz zhaalimiin 
memang doa yang cukup pendek, akan tetapi mempunyai makna yang dalam

Terjemahan doa nabi yunus dalam perut ikan
“Tiada Tuhan melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri”

Doa nabi yunus sebanyak 40 kali
Kelebihan doa nabi yunus adalah insya alloh doa nya akan terkabul. akan tetapi tetep jua harus ikhtiar. Selain tu juga dengan doa ini insya alloh marabahaya akan segera teratasi.
 “Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, sambil membaca tasbih Nabi Yunus sebanyak 40 kali dengan cara jari telunjuknya menghadap ke arah kiblat ketika ia sujud. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian akan diperkenankan doa dan permintaannya.”


Demikian bacaan doa nabi yunus ketika dalam perut ikan nun yang dapat kami kongsi kepada para pembaca. Semoga membawa manfaat dan berkah. Dan juga perkongsian ini menjadi ibadah dan menjadi bekal di akhirat.


EmoticonEmoticon